Podpisanie umowy na realizację projektu "Wsparcie szkolnictwa ogólnokształcącego w Powiecie Łańcuckim"

27-06-2018

W dniu 22 czerwca 2018 r. Powiat Łańcucki podpisał umowę z Województwem Podkarpackim - Wojewódzkim Urzędem Pracy w Rzeszowie na realizację projektu pn. „Wsparcie szkolnictwa ogólnokształcącego w Powiecie Łańcuckim” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego  na lata 2014 - 2020, Osi priorytetowej IX Jakość edukacji i kompetencji w regionie, Działania 9.2 Poprawa jakości kształcenia ogólnego.

Wartość projektu: 998 847,04 zł, w tym: wysokość wkładu Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Społeczny): 849 019,98 zł

Okres realizacji projektu: 3.09.2018 r. – 30.06.2020 r.

Cel projektu: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w 2 liceach ogólnokształcących Powiatu Łańcuckiego w okresie do 30.06.2020 r. w celu wzrostu kompetencji (kluczowych) min. 430 uczniów i min. 68 nauczycieli.

Cel szczegółowy 1 RPO WP 2014-2020: Wzrost kompetencji kluczowych uczniów w zakresie TIK, nauk matematyczno-przyrodniczych, języków obcych, kreatywności, innowacyjności i pracy zespołowej oraz rozwijanie indywidualnego podejścia do ucznia, szczególnie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Cel szczegółowy 2 RPO WP 2014-2020: Wzrost kompetencji nauczycieli kształcenia ogólnego, w szczególności w zakresie wykorzystania TIK w nauczaniu.

Grupa docelowa, do której skierowany jest projekt:

  • 2 publiczne szkoły ogólnokształcące: I Liceum Ogólnokształcące im.
    H. Sienkiewicza w Łańcucie, II liceum Ogólnokształcące wchodzące w skład  Zespołu Szkół Nr 1 im. J. Korczaka w Łańcucie,
  • uczniowie w/w szkół ogólnokształcących,
  • nauczyciele kształcenia ogólnokształcącego.

Przewidziane formy wsparcia dla uczniów:

  • Zajęcia wyrównawcze z matematyki, języka angielskiego – I LO, II LO,
  • Kółka zainteresowań z matematyki -  I LO, II LO, języka angielski  - I LO, II LO, biologii: I LO, II LO, fizyki: I LO, II LO, chemii: I LO, II LO, informatyki: I LO, szachowe: II LO,
  • Warsztaty z zakresu: symulacji biznesowych - I LO, umiejętności uczenia się - I LO, II LO, technik autoprezentacji – II LO.

Przewidziane formy wsparcia dla nauczycieli:

  • szkolenia/kursy z zakresu: E- nauczyciel (kompetencje cyfrowe) - I LO, II LO, metod eksperymentu - I LO, II LO, technik aktywnego uczenia się - I LO, neurodydaktyki - I LO, mediacji szkolnych - I LO, ARCIGIS Desktop - I LO, autoprezentacji - II LO, GeoGebry - II LO, MOODLLA – II LO.

Planowane efekty projektu:

Wskaźniki rezultatu:

  1. Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu – 63 osoby.
  2. Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu – 410 osób.
  3. Liczba szkół i placówek systemu oświaty wykorzystujących sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 2 sztuki.
  4. Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 2 sztuki.
  5. Liczba nauczycieli, którzy nabyli umiejętności po opuszczeniu programu – 16 osób.

Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje w zakresie przedmiotów przyrodniczych po opuszczeniu programu – 96 osób.

Wskaźniki produktu:

  1. Liczba nauczycieli objętych wsparciem w programie – 68 osób.
  2. Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych w programie – 430 osób.
  3. Liczba nauczycieli objętych wsparciem z zakresu TIK w programie – 68 osób.
  4. Liczba szkół i placówek systemu oświaty wyposażonych w ramach programu w sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 2 sztuki.
  5. Liczba szkół, których pracownie przedmiotowe zostały doposażone w programie – 2 sztuki.
  6. Liczba nauczycieli objętych wsparciem w zakresie stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych  postaw/umiejętności – 42 osoby.
  7. Liczba nauczycieli przedmiotów przyrodniczych objętych wsparciem
    w zakresie wykorzystania metody eksperymentu w dydaktyce – 12 osób.
  8. Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 0 sztuk.
  9. Liczba osób objętych szkoleniami/doradztwa w zakresie kompetencji cyfrowych – 68 osób.
  10. Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami – 0 sztuk.
  11. Liczba podmiotów wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) – 2 sztuki.
  12. Liczba uczniów objętych wsparciem w programie w zakresie przedmiotów przyrodniczych – 108 osób.