Dodatkowa rekrutacja uczestników projektu pn. „Podniesienie jakości kształcenia zawodowego w ZS NR 2 i ZST w Łańcucie”

01-04-2025

Powiat Łańcucki zaprasza do udziału w projekcie pn. „Podniesienie jakości kształcenia zawodowego w ZS NR 2 i ZST w Łańcucie” 
nr projektu: FEPK.07.13-IP.01-0023/23 

realizowanego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie
dla Podkarpacia 2021-2027, Priorytetu 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian
Działania FEPK.07.13 Szkolnictwo zawodowe

 

UCZNIOWIE, UCZENNICE 
Zespołu Szkół Technicznych w Łańcucie
zawodu technik budownictwa i technik architektury krajobrazu !!!


W związku z niezrekrutowaniem wystarczającej liczby uczniów/uczennic do objęcia wsparciem w zakresie wyjazdów studyjnych do pracodawców, organizowanych w ramach zawodów technik budownictwa i technik architektury krajobrazu, Powiat Łańcucki ogłasza dodatkowy nabór uczestników/uczestniczek projektu. 

Wyjazd studyjny -  technik budownictwa


1 – dniowy wyjazd studyjny zostanie zorganizowany dla uczniów/uczennic  Zespołu Szkół Technicznych w Łańcucie, kształcących się w zawodzie technik budownictwa i ich opiekunów na następujących warunkach:
 

Termin wyjazdu studyjnego: 09.04.2025 r. 
 

Miejsce wizyty studyjnej:  
1)    FAKRO PP Sp. z o.o. w Nowym Sączu 
2)    Miasteczko Galicyjskie w Nowym Sączu


Firma FAKRO PP Sp. z o. o.


Cel wyjazdu studyjnego: 
•    zapoznanie z historią powstania zakładu, linią produkcyjną oraz technologią wykonania i montażu okien dachowych,
•    poszerzeniem wiedzy o nowe produkty wprowadzane na rynek oraz ich specyfikacje techniczne,
•    zdobycie umiejętności montażu okna, doboru narzędzi niezbędnych przy robotach dekarskich,
•    zapoznanie z zasadami wykonania renowacji i konserwacji pokryć dachowych na obiektach zabytkowych,
•    zapoznanie z przepisami BHP panującymi w zakładzie i podczas wykonywania prac dekarskich. 

Zakres tematyczny wyjazdu studyjnego:
•    historia powstania zakładu oraz produkcji materiałów,
•    zwiedzanie zakładu produkcyjnego, linii produkcyjnej, wystawy edukacyjnej, magazynów, 
•    pokaz montażu okna dachowego oraz prac dekarskich,
•    podsumowanie pobytu, panel dyskusyjny.

Edukacyjne efekty wyjazdu studyjnego:
Podczas spotkania uczniowie zdobędą cenne informacje, które pozwolą na dobre planowanie swojej ścieżki zawodowej. Zwiedzając zakład zdobędą wiedzę dotyczącą zasad produkcji, właściwego zachowania oraz przestrzegania przepisów BHP w zakładach. Będą pobudzeni do samodzielnego myślenia, wyciągania wniosków z tego co zobaczą i doświadczą

 

Miasteczko Galicyjskie


Cel wyjazdu studyjnego:


Zapoznanie z technologią, materiałami dawniej a dziś stosowanymi do budowy i zarazem spełniającymi  najważniejsze wymogi współczesnych przepisów prawa budowlanego. 


Zakres tematyczny wyjazdu studyjnego:


Zwiedzanie zespołu architektoniczno – urbanistycznego, obiektów budowlanych,  których rekonstrukcje  zostały zaadaptowane do nowych ról.


Edukacyjne efekty wyjazdu studyjnego:


Uczniowie zwiedzą miasteczko galicyjskie, otworzą się na kulturę i ludzi w nowym miejscu. Zobaczą starą zabudowę adoptowaną na potrzeby nowoczesnych i komfortowych pomieszczeń. Zwiedzą wystawę sztuki ludowej tj. malarstwa, rzeźby ludowej. Zobaczą elementy architektury wsi i małych miast i kształty zewnętrzne stosowane w budownictwie. Zobaczą materiały i technologie budowania dawniej i możliwość porównania z materiałami i sposobem wykończenia w obecnych czasach.

Wyjazd studyjny - technik architektury krajobrazu


1 – dniowy wyjazd studyjny zostanie zorganizowany dla uczniów/uczennic  Zespołu Szkół Technicznych w Łańcucie, kształcących się w zawodzie technik architektury krajobrazu i ich opiekunów na następujących warunkach:


Możliwy termin organizacji wyjazdu studyjnego: 02.06.2025 r.  - 13.06.2025 r. 


Miejsce wizyty studyjnej:  
1.    Ogród Botaniczny Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
2.    Opactwo Benedyktynów w Tyńcu (warsztaty)
3.    Starówka Krakowska 

Cel wyjazdu studyjnego : 
•    utrwalenie wiedzy o roślinach ozdobnych w architekturze krajobrazu poprzez obserwację zmian zachodzących w przyrodzie, zapoznanie z  bogatą kolekcją wielu gatunków ciekawych roślin najstarszego ogrodu botanicznego w Polsce,
•    umożliwienie poznania średniowiecznej architektury klasztornej oraz ogrodów kultury chrześcijańskiej na przykładzie Opactwa Benedyktynów w Tyńcu i roli zakonów w średniowiecznej Europie i ich wpływie na krajobraz kulturowy i religijny epoki,
•    wzbogacenie posiadanych już wiadomości oraz nabycie nowej wiedzy, doświadczeń i umiejętności niezbędnych w pracy architekta krajobrazu.


Dzięki udziałowi w wyjeździe studyjnym uczeń/uczennica będzie potrafił/a:
•    przedstawić ogólny zarys historii botaniki w Polsce,
•    wymienić najstarsze okazy ogrodu wraz z cechami gatunkowymi,
•    rozpoznać rośliny z grupy sagowców,
•    omówić warunki siedliskowe charakterystyczne dla roślin tropikalnych,
•    omówić ogólne cechy roślin mięsożernych oraz warunków siedliskowych niezbędnych do ich prawidłowego rozwoju,
•    scharakteryzować rośliny z rodziny storczykowatych,
•    omówić warunki siedliskowe charakterystyczne dla roślin z rodziny storczykowatych,
•    scharakteryzować wybrane rośliny użytkowe,
•    omówić konstrukcję obiektów szklarniowych,
•    charakteryzować działania związane z konserwacją zabytkowych założeń ogrodowo-parkowych,
•    stosować elementy historycznej i współczesnej sztuki ogrodowej podczas wykonywania zadań zawodowych,
•    rozpoznać cechy średniowiecznych założeń ogrodowych, 
•    określić czynniki wpływające na kształtowanie się styli ogrodowych w poszczególnych epokach historycznych.

Edukacyjne efekty wyjazdu studyjnego:
•    utrwalenie wiedzy z zakresu historii botaniki w Polsce,
•    zapoznanie z rzadkimi gatunkami roślin, niewystępującymi naturalnie we florze Polski,
•    utrwalenie wiedzy w zakresie gatunków i wymagań siedliskowych roślin z rodziny storczykowatych,
•    utrwalenie wiedzy w zakresie konstrukcji i funkcjonowania obiektów szklarniowych,
•    zapoznanie z najstarszym ogrodem botanicznym w Polsce – jego historią i bieżącą działalnością,
•    kształtowanie umiejętności stosowania elementów historycznej i współczesnej sztuki ogrodowej w pracy architekta krajobrazu,
•    poznanie zasad kształtowania ogrodów i terenów zieleni w różnych okresach historycznych.

Dodatkowa rekrutacja będzie prowadzona w Zespole Szkół Technicznych w Łańcucie, ul. Armii Krajowej 51, 37-100 Łańcut, sekretariat szkoły, tel. 17 225-22-86, e-mail: szkola@zstlancut.pl, w godz. 7.00 - 15.00, w terminie: 01.04.2025 r. –  04.04.2025 r. 

Do udziału w projekcie zachęcamy zarówno chłopców, jak i dziewczęta, w tym w szczególności  osoby z niepełnosprawnościami, spełniające warunki uczestnictwa w projekcie.

Jeśli jesteś zainteresowany/-a uczestnictwem w  projekcie, zapoznaj się z  Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie. 

Warunkiem zakwalifikowania uczestnika/uczestniczki do projektu jest spełnienie wymagań kwalifikacyjnych określonych w Regulaminie rekrutacji 
i uczestnictwa w projekcie oraz  złożenie dokumentów rekrutacyjnych w wyznaczonym terminie.


Szczegółowe informacje można również uzyskać w Biurze projektu tj.:
Starostwo Powiatowe w Łańcucie
Wydział Rozwoju Gospodarczego i Funduszy Pomocowych
ul. Mickiewicza 8, 37-100 Łańcut
budynek D, pokój nr 2
tel.: 172256999
e-mail: fundusze@o2.pl
Czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 - 15.00

Wyjazdy studyjne organizowane są w ramach projektu pn. „Podniesienie jakości kształcenia zawodowego w ZS NR 2 i ZST w Łańcucie” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, realizowanego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, Priorytetu 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działania FEPK.07.13 Szkolnictwo zawodowe.


Udział w wyjeździe studyjnym jest bezpłatny

#FunduszeUE       #FunduszeEuropejskie