Dodatkowa rekrutacja uczestników projektu pn. „Podniesienie jakości kształcenia zawodowego w ZS NR 2 i ZST w Łańcucie”
Powiat Łańcucki zaprasza do udziału w projekcie pn. „Podniesienie jakości kształcenia zawodowego w ZS NR 2 i ZST w Łańcucie”
nr projektu: FEPK.07.13-IP.01-0023/23
realizowanego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie
dla Podkarpacia 2021-2027, Priorytetu 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian
Działania FEPK.07.13 Szkolnictwo zawodowe
UCZNIOWIE, UCZENNICE
Zespołu Szkół Technicznych w Łańcucie
zawodu technik budownictwa i technik architektury krajobrazu !!!
W związku z niezrekrutowaniem wystarczającej liczby uczniów/uczennic do objęcia wsparciem w zakresie wyjazdów studyjnych do pracodawców, organizowanych w ramach zawodów technik budownictwa i technik architektury krajobrazu, Powiat Łańcucki ogłasza dodatkowy nabór uczestników/uczestniczek projektu.
Wyjazd studyjny - technik budownictwa
1 – dniowy wyjazd studyjny zostanie zorganizowany dla uczniów/uczennic Zespołu Szkół Technicznych w Łańcucie, kształcących się w zawodzie technik budownictwa i ich opiekunów na następujących warunkach:
Termin wyjazdu studyjnego: 09.04.2025 r.
Miejsce wizyty studyjnej:
1) FAKRO PP Sp. z o.o. w Nowym Sączu
2) Miasteczko Galicyjskie w Nowym Sączu
Firma FAKRO PP Sp. z o. o.
Cel wyjazdu studyjnego:
• zapoznanie z historią powstania zakładu, linią produkcyjną oraz technologią wykonania i montażu okien dachowych,
• poszerzeniem wiedzy o nowe produkty wprowadzane na rynek oraz ich specyfikacje techniczne,
• zdobycie umiejętności montażu okna, doboru narzędzi niezbędnych przy robotach dekarskich,
• zapoznanie z zasadami wykonania renowacji i konserwacji pokryć dachowych na obiektach zabytkowych,
• zapoznanie z przepisami BHP panującymi w zakładzie i podczas wykonywania prac dekarskich.
Zakres tematyczny wyjazdu studyjnego:
• historia powstania zakładu oraz produkcji materiałów,
• zwiedzanie zakładu produkcyjnego, linii produkcyjnej, wystawy edukacyjnej, magazynów,
• pokaz montażu okna dachowego oraz prac dekarskich,
• podsumowanie pobytu, panel dyskusyjny.
Edukacyjne efekty wyjazdu studyjnego:
Podczas spotkania uczniowie zdobędą cenne informacje, które pozwolą na dobre planowanie swojej ścieżki zawodowej. Zwiedzając zakład zdobędą wiedzę dotyczącą zasad produkcji, właściwego zachowania oraz przestrzegania przepisów BHP w zakładach. Będą pobudzeni do samodzielnego myślenia, wyciągania wniosków z tego co zobaczą i doświadczą
Miasteczko Galicyjskie
Cel wyjazdu studyjnego:
Zapoznanie z technologią, materiałami dawniej a dziś stosowanymi do budowy i zarazem spełniającymi najważniejsze wymogi współczesnych przepisów prawa budowlanego.
Zakres tematyczny wyjazdu studyjnego:
Zwiedzanie zespołu architektoniczno – urbanistycznego, obiektów budowlanych, których rekonstrukcje zostały zaadaptowane do nowych ról.
Edukacyjne efekty wyjazdu studyjnego:
Uczniowie zwiedzą miasteczko galicyjskie, otworzą się na kulturę i ludzi w nowym miejscu. Zobaczą starą zabudowę adoptowaną na potrzeby nowoczesnych i komfortowych pomieszczeń. Zwiedzą wystawę sztuki ludowej tj. malarstwa, rzeźby ludowej. Zobaczą elementy architektury wsi i małych miast i kształty zewnętrzne stosowane w budownictwie. Zobaczą materiały i technologie budowania dawniej i możliwość porównania z materiałami i sposobem wykończenia w obecnych czasach.
Wyjazd studyjny - technik architektury krajobrazu
1 – dniowy wyjazd studyjny zostanie zorganizowany dla uczniów/uczennic Zespołu Szkół Technicznych w Łańcucie, kształcących się w zawodzie technik architektury krajobrazu i ich opiekunów na następujących warunkach:
Możliwy termin organizacji wyjazdu studyjnego: 02.06.2025 r. - 13.06.2025 r.
Miejsce wizyty studyjnej:
1. Ogród Botaniczny Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
2. Opactwo Benedyktynów w Tyńcu (warsztaty)
3. Starówka Krakowska
Cel wyjazdu studyjnego :
• utrwalenie wiedzy o roślinach ozdobnych w architekturze krajobrazu poprzez obserwację zmian zachodzących w przyrodzie, zapoznanie z bogatą kolekcją wielu gatunków ciekawych roślin najstarszego ogrodu botanicznego w Polsce,
• umożliwienie poznania średniowiecznej architektury klasztornej oraz ogrodów kultury chrześcijańskiej na przykładzie Opactwa Benedyktynów w Tyńcu i roli zakonów w średniowiecznej Europie i ich wpływie na krajobraz kulturowy i religijny epoki,
• wzbogacenie posiadanych już wiadomości oraz nabycie nowej wiedzy, doświadczeń i umiejętności niezbędnych w pracy architekta krajobrazu.
Dzięki udziałowi w wyjeździe studyjnym uczeń/uczennica będzie potrafił/a:
• przedstawić ogólny zarys historii botaniki w Polsce,
• wymienić najstarsze okazy ogrodu wraz z cechami gatunkowymi,
• rozpoznać rośliny z grupy sagowców,
• omówić warunki siedliskowe charakterystyczne dla roślin tropikalnych,
• omówić ogólne cechy roślin mięsożernych oraz warunków siedliskowych niezbędnych do ich prawidłowego rozwoju,
• scharakteryzować rośliny z rodziny storczykowatych,
• omówić warunki siedliskowe charakterystyczne dla roślin z rodziny storczykowatych,
• scharakteryzować wybrane rośliny użytkowe,
• omówić konstrukcję obiektów szklarniowych,
• charakteryzować działania związane z konserwacją zabytkowych założeń ogrodowo-parkowych,
• stosować elementy historycznej i współczesnej sztuki ogrodowej podczas wykonywania zadań zawodowych,
• rozpoznać cechy średniowiecznych założeń ogrodowych,
• określić czynniki wpływające na kształtowanie się styli ogrodowych w poszczególnych epokach historycznych.
Edukacyjne efekty wyjazdu studyjnego:
• utrwalenie wiedzy z zakresu historii botaniki w Polsce,
• zapoznanie z rzadkimi gatunkami roślin, niewystępującymi naturalnie we florze Polski,
• utrwalenie wiedzy w zakresie gatunków i wymagań siedliskowych roślin z rodziny storczykowatych,
• utrwalenie wiedzy w zakresie konstrukcji i funkcjonowania obiektów szklarniowych,
• zapoznanie z najstarszym ogrodem botanicznym w Polsce – jego historią i bieżącą działalnością,
• kształtowanie umiejętności stosowania elementów historycznej i współczesnej sztuki ogrodowej w pracy architekta krajobrazu,
• poznanie zasad kształtowania ogrodów i terenów zieleni w różnych okresach historycznych.
Dodatkowa rekrutacja będzie prowadzona w Zespole Szkół Technicznych w Łańcucie, ul. Armii Krajowej 51, 37-100 Łańcut, sekretariat szkoły, tel. 17 225-22-86, e-mail: szkola@zstlancut.pl, w godz. 7.00 - 15.00, w terminie: 01.04.2025 r. – 04.04.2025 r.
Do udziału w projekcie zachęcamy zarówno chłopców, jak i dziewczęta, w tym w szczególności osoby z niepełnosprawnościami, spełniające warunki uczestnictwa w projekcie.
Jeśli jesteś zainteresowany/-a uczestnictwem w projekcie, zapoznaj się z Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie.
Warunkiem zakwalifikowania uczestnika/uczestniczki do projektu jest spełnienie wymagań kwalifikacyjnych określonych w Regulaminie rekrutacji
i uczestnictwa w projekcie oraz złożenie dokumentów rekrutacyjnych w wyznaczonym terminie.
Szczegółowe informacje można również uzyskać w Biurze projektu tj.:
Starostwo Powiatowe w Łańcucie
Wydział Rozwoju Gospodarczego i Funduszy Pomocowych
ul. Mickiewicza 8, 37-100 Łańcut
budynek D, pokój nr 2
tel.: 172256999
e-mail: fundusze@o2.pl
Czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 - 15.00
Wyjazdy studyjne organizowane są w ramach projektu pn. „Podniesienie jakości kształcenia zawodowego w ZS NR 2 i ZST w Łańcucie” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, realizowanego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, Priorytetu 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działania FEPK.07.13 Szkolnictwo zawodowe.
Udział w wyjeździe studyjnym jest bezpłatny
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie