Bądź Poliglotą

08-03-2009

  Zwykle nie łączy się takich tekstów jak List do Koryntian z Love me tender, Milord, Biełyje Rozy czy Ti Amo. Jednak to, na co nie pozwala etykieta, było możliwe w ramach konkursu języków obcych „Bądź Poliglotą”, zorganizowanego przez II LO w Łańcucie 27 lutego br.

  W siódmej edycji Powiatowego Międzyszkolnego Konkursu Praktycznej Znajomości Języków Obcych wzięli udział gimnazjaliści z terenu naszego powiatu, zainteresowani językami obcymi. Prezentowali się w wybranych przez siebie formach: recytowali prozę lub poezję, śpiewali i odgrywali scenki teatralne po niemiecku albo po angielsku.
  Spośród recytujących jurorzy nagrodzili pierwszym miejscem Konrada Żygadło (PG w Gaci) za recytację Listu do Koryntian w języku angielskim, drugim - Katarzynę Szczęch (PG w Krzemienicy), trzecim - Joannę Lichotę i Ewelinę Michno (ZS w Medyni Głogowskiej) oraz Barbarę Wisz (ZS w Kraczkowej).
  Paulina Piekło i Jarosław Wojtas z gimnazjum w Medyni Głogowskiej zajęli I miejsce w kategorii forma śpiewana. Miejsce II i III w tej grupie należało do gimnazjalistów z Kraczkowej (kolejno – Patrycja Lęcznar i Agata Tomaszek).
  Chyba największe brawa zebrali uczniowie, którzy przygotowali małe formy teatralne. Pierwsze miejsce zdobyli uczniowie ZS w Kraczkowej (Hubert Cyran, Piotr Helbin, Jakub Krzysztoń, Paweł Techman, Dominik Peszko i Rafał Rząsa), drugie - Dawid Kot i Justyna Mularz z Medyni Głogowskiej, a trzecie zespół z Gimnazjum nr 2 w Łańcucie (Krystian Gwizdak, Gabriela Trąd, Aleksandra Jończyk i Sebastian Dziki).
  Nagrody dla zwycięzców i upominki dla uczestników konkursu ufundowali: Szkoła Języków i Zarządzania Promar-International w Rzeszowie, wydawnictwa Oxford i Express Publishing, Kongregacja Prywatnych Przedsiębiorców Ziemi Łańcuckiej oraz Starostwo Powiatowe w Łańcucie. Dodatkowo szkoły, których uczniowie zajęli pierwsze miejsca, otrzymały karnety na kursy językowe organizowane przez Promar-International. Wręczała je Beata Pacia przedstawicielka Promaru.
Bernadetta Kochman

Dla "Gazety Łańcuckiej" marzec 2009, Nr 3/165
   Katarzyna Skórka, nauczyciel języka angielskiego w II LO, juror i organizator konkursu
- Z każdym rokiem obserwujemy coraz wyższy poziom uczniowskich prezentacji konkursowych. Widać duże zaangażowanie uczniów i nauczycieli, pracę poza lekcjami, ponad program. Procentuje także to, że większość uczniów kontakt z językiem obcym ma od najmłodszych lat, a naukę przez zabawę rozpoczyna już w przedszkolu i to przynosi efekty.
  Konkurs, który organizujemy, jest jednym z nielicznych, którego uczestnicy mogą sobie wybrać formę, jaka najbardziej im odpowiada. Uzdolnieni muzycznie grają i śpiewają, a ci z zacięciem aktorskim odgrywają scenki.
  Na co dzień zwracamy uwagę na stronę praktyczną znajomości języków obcych: zdajemy dobrze egzamin, wyjeżdżamy, porozumiewamy się, robimy zakupy, zwiedzamy. A nauka języków obcych rozwija osobowość, poszerza horyzonty, może być ogromną frajdą i dawać dużo przyjemności. Młodzież gimnazjalna, którą gościliśmy, pokazała że tak właśnie jest.